Firma Aquael inwestuje w komunikację EDI

Firma Aquael inwestuje w komunikację EDI. Sieć sklepów zoologicznych wybrała platformę Infinite EDInet, aby usprawnić proces wymiany dokumentów handlowych ze swoimi dostawcami. Projekt obejmuje również uruchomienie archiwum dla faktur elektronicznych.

Wdrażając komunikację EDI chcemy, przede wszystkim, zwiększyć komfort współpracy kontrahentów z Aquael. W ramach projektu EDI zamówienia i potwierdzenia dostawy są wysyłane do dostawców w formie elektronicznej, a zwrotnie otrzymujemy elektroniczne faktury.

– tłumaczy Wojciech Zaremba, kierownik działu zakupy i zaopatrzenie w Aquael.

Już teraz komunikacja EDI uruchomiona jest z kilkudziesięcioma partnerami biznesowymi Aquael. Zmiana obiegu dokumentów z formy papierowej na elektroniczną usprawnia proces obiegu faktur i skraca czas realizacji zamówień. Ważnym aspektem wdrożenia elektronicznej wymiany danych jest zmniejszenie ogólnej liczby dokumentów papierowych w organizacji (zamówienia, potwierdzenia, faktury), a co za tym idzie, ograniczenie wydatków na ich wydruk, kopertowanie czy kolportaż.

Rezygnując z tradycyjnej archiwizacji dokumentów papierowych na rzecz e-archiwum Aquael chce obniżyć koszty archiwizacji dokumentów. Nowy system pozwoli firmie w pełni kontrolować kto i kiedy ma wgląd do dokumentów. Co ważne, archiwum dostępne jest w trybie 24/7.

Wdrożenie rozwiązań Infinite stanowi ważny element integracji Aquael z dostawcami. Automatyzując procesy biznesowe z kontrahentami firma może sprawniej reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe.